Viata printr-o pelicula de film

14618721_1095068696340Animal Planet. Anotimpul secetos. Documentarul 1: Turma de lei se indreapta spre o perioada grea in viata sa. Mancarea este pe sfarsite, iar apa din ce in ce mai putina. Intr-un ultim gest de supravietuire, o leoaica prinde un pui de zebra si il imparte bucuroasa cu restul membrilor turmei. Esti foarte bucuros ca au reusit sa supravietuiasca inca o zi. Documentarul 2: Turma de zebre paste linistita. Deodata, din inaltele ierburi ale savanei tasneste o leoaica infometata si il prinde pe X, fiul zebrei Y, pui caruia i-am urmarit dezvoltarea de la nastere si pana in prezent. Esti pe deplin intristat de situatie si schimbi furios canalul. La fel m-am simtit si eu in seara asta, dupa ce am urmarit filmul Der Untergang. Cel mai potrivit cuvant ar fi, cred, confuz. Spre deosebire de documentarele cu animale, filmele de razboi sunt productii fabuloase, de un dramatism de-a dreptul feroce, care ne arata lumea asa cum o stim, dar nu vrem sa o vedem. Ne arata barbaria si spiritul de fiara in care am aparut si cu care ne-am dezvoltat. Ne arata cat de departe poate duce instinctul de fiara salbatica orice fiinta umana. De aceea sunt terifiante. Terifiante si cutremuratoare. Cu totii suntem bestii, fiare, animale. Doar ca nu am ajuns inca sa recunoastem.  Inca ne ascundem in spatele unor masti din ce in ce mai subtiri. Asta e impresia pe care mi-a lasat-o filmul mai sus numit. Nu stiu daca ati inteles ce-am vrut sa zic prin paralelismul facut de mine, dar nu ma simt capabil sa explic. Filmele de genul asta ma afecteaza mereu. Singurul amanunt tabloidian care a reusit sa imi readuca un zambet este ca singura femeie frumoasa din film este de fapt o romanca, Alexandra Maria-Lara. Un alt amanunt interesant (zic eu) despre film este nota de originalitate data de faptul ca, fiind un film nemtesc, toate personajele (mai putin rusii) vorbesc in limba germana si nu intr-o engleza americana stupida, dar omniprezenta in filmele de acest gen si cu acest subiect.95-alexandra-maria-lara

Update: Interpretarea lui Hitler facuta de actorul Bruno Ganz este una impresionanta, magistrala… Iata si dovezi:

Un comentariu

Din categoria Filme

Un răspuns la „Viata printr-o pelicula de film

  1. kr!s

    aa marfa ca vbesc in germana. Am observat si eu acest detaliu in filmele cu razboi/nazisti plm.

Lasă un răspuns

