Profetii despre prezent

Dupa doua zile istovitoare, am o multime de ganduri de asternut pe baitii blogului. Toropit de somn, insa, nu am puterea necesara pentru a mi le prezenta intr-un mod interesant, dar imi voi da tot interesul.

Acum ceva timp, colega Kr!s se vaita ca nu mai poate cu rebelii. Eu azi am realizat ca nu mai pot cu luptatorii. Nu se mai poate dom’le cu astia. Dupa doi pumni intr-un sac si o karata infipta in perna, deja se transforma in Brusli (care, desigur, il bate pe Vandam) si isi auto-creeaza o aura de superioritate fizica, dar, mai ales, intelectuala. Considera ca s-a pogorat Duhul Sfant din cer asupra lor si i-a inzestrat cu har dumnezeiesc intru luminare spirituala. Cum s-a trezit cu manusa de gat, sfrijitul din copilarie s-a transformat, ma intelegi, in maritul Muhammad Ali si nu conteaza cat de beat e… trebuie servit cu maximul de consideratie si respect pentru ca, el este client. Aleluia. Revenind, nu mai pot cu luptatorii. Asta ar fi una.

A doua chestie. Am tot vazut zilele trecute un mini-serial tipic romanesc, odios, la Acces Direct sau asa ceva (emisiunea de dupa-amiaza a Antenei 1), in care un copil este supus unor chinuri groaznice din partea parintilor, pentru ca, cred ei, el are un sarpe in burta de vreun an si ceva. Romania, mereu surprinzatoare? Ei da. In ciuda tuturor dovezilor medicale (ecografii, radiografii… panaramofii), cretinii de parinti nu vor sa creada ca nu are nimic, ca cica doctorii e prosti si incearca sa ii face pe ei. Mai mult decat atat nu se poate comenta.

A Cincea Fiola - Michael Palmer

A treia chestiune: am terminat A Cincea Fiola, de Michael Palmer. Da. Daa. Daaa!!! N-am citit multe cartii la viata mea, dar asta cu siguranta a fost cea mai buna pe care am citit-o.  Daca v-a fost sau va este in continuare lene sa va interesati, subiectul cartii este unul dezbatut in mai multe filme: traficul ilegal de organe coordonat de un grup de interese, format pe principii platonice. Astfel, societatea este impartita in trei „paturi” si, daca un reprezentat al paturii superioare are nevoie de un organ, un reprezentat al paturii inferioare va muri pentru a i-l acorda. Nimic mai simplu. Actiunea este una deosebit de captivanta si cursiva, in ciuda faptului ca se desfasoara pe trei planuri care se interesecteaza putin, abia spre final. Am apreciat la A Cincea Fiola ca, spre deosebire de Zeitgeist, nu incearca sa imi impuna o idee fixa, prin dovezi concludente si de netagaduit, ci ma lasa pe mine, cititor, sa trec informatia prin mintea mea (fie ea si bolnava) si sa cred ce vreau si cum vreau. Depasind momentul conspirational, vreau sa ii atrag atentia traducatorului ca ar trebui sa mai puna mana pe o carte de gramatica, in special pe capitolul acordului subiectului cu predicatul si al diferentei dintre care si pe care (am o problema cu asta).

In rest, viaţa-i simplă şi mişto, cum spunea un cantec.

1 comentariu

Filed under - Carti, • Michael Palmer, Jenibil, dar irezistibil, Personal

One response to “Profetii despre prezent

  1. kr!s

    Buna carte. Totusi nu cea mai buna PE CARE am citit-o.

    [e bine?]

Lasă un răspuns

