Ipocrizia Mioriţei

Nu am reușit să înțeleg niciodată de ce o clasă de real, profil mate-info mai studiază, și încă cum, limba română. Am învățat să scriu, să citesc? Lasă-mă dracu în pace. Dacă vreau poezie mă duc la cercul de lectură. Azi la ora de română am penetrat cu sceptrul gândirii noastre tainele curentului literar Suprarealism. Booon… Ca obiect de studiu am folosit poezia Manifest semnată de Saşa Pană care sună astfel:

“cetitor, deparazitează-ţi creierul!”

strigăt de timpan
avion
t.f.f.-radio
televiziune
75 h.p
marinetti
breton
vinea
tzara
ribemont-dessaignes
arghezi
brâncuşi
theo van doesburg
uraaaa uraaaaaa uraaaaaaaa

arde maculatura bibliotecilor
a.et p. Chr. n.
123456789000.000.000.000.000. kg.
sau îngraşă şobolanii
scribi
apţibilduri
sterilitate
amanita muscaria
eftimihalachisme
brontozauri
Huooooooooooooooo

Combină verb
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
= arta ritm viteză neprevăzut granit

guttenberg reînvii

După lecturarea poeziei cineva cu destul cojones s-a ridicat din mulţime urlând cu tărie Ce căcat e asta? La care profa, plină de corectitudine, profesionalism și deontologie ne anunță că nu avem absolut niciun drept să afirmăm că această vomă a liricii românești nu este artă. Dar cât tupeu putem avea… nu au avut curajul alții mai mari, mult mai mari decât noi să afirme așa ceva… cum au ajuns elevii din România.

Parcă trebuia să gândim liber, băi jeguri mincinoase de la ProTV. Gândește liber! Nu pot! Sunt obligat să învăț niște nenorociri de comentarii ca să mă realizez în viață. Vezi kr!s? Sistemul! Sistemul e de vină. Să-l jupuim și să-l facem drapel (A.M.).Revenind, nu vreau să fiu forțat să afirm că ce se poate citi mai sus este o formă de artistic. Nu, sunt doar niște cuvinte flegmate pe o foaie, după două-trei jointuri trase-n piept cu mult prea multă disperare.

Păi da, știi… ăsta era curentul, nu putea săracul Sașa Pană să scrie altfel că îl dădea afară nenea Maiorescu și nenea Călinescu din Istoria literaturii române. Și în plus, din același curent mai fac parte Salvador Dali și Pablo Picasso. Trebuie și asta să însemne ceva nu? Sistemul! SISTEMUL! Să-l jupuim și să-l facem drapel!

9 comentarii

Filed under Personal

9 responses to “Ipocrizia Mioriţei

  1. Kr!s

    SA MA FUT IN BLOGU TAU. SCRISESEM UN COMENTARIU LUNG SI DAJTEPT SI ACUM L-AM PIERDUT. REVIN X(

  2. Am păţit şi eu aşa. De două ori. Si cu postări kilometrice. WordPress e de vină. Wikilife suferă alături de mine.

  3. Kr!s

    Pulaaa mea, vroiam sa zic ca da, si eu cred ca acest curent literar s-a bazat pe ceva halucinogene, dar totusi oamenii erau rebeli, asa ca nu vad de ce ar trebui tu sa comentezi la adresa lor. Gandeste-te ca erau un fel de punkeri ai literaturii :))… si ptr vremea respectiva, se exprimau destul de curajos, aceasta miscare reprezentand un adevarat protest. La fel cum tu spui „jos sistemul!”, ei ziceau „Jos arta!” ;)… dar tu ce faci impotriva sistemului? cum e opui societatii si dinamicii ei?🙂

    si app, nimeni nu te.a pus sa inveti comentariile operelor avangardiste

  4. Kr!s

    si totusi explicatia profei de romana a fost cel putin stupida .

  5. Numenul evocat de eul liric dă naştere unei idei poetice resimţite în adâncul sufletului creator al spiritului existenţial prin intermediul căruia se face trecerea subtilă de la artă la jeg, pardon protest. Să nu jignim totuşi punk-ul care, deşi nu mă pasionează în mod deosebit, este muzică. Alăturarea unor cuvinte fără pic de sens şi bun-simţ nu e poezie. Zdreanţă (cel cu ochii de faianţă) FTW!

  6. Kr!s

    Stii care e problema cu avangardismul? nu e pentru profani…

  7. Ai auzit de „mai sacru decât wikilife”?

  8. magykhurin

    In sfarsit ai revenit pe blog!! Mai, era si cazul (tocmai eu mi-am gasit sa vorbesc…) Referitor la poezie: am impresia ca ala (pe cuvantul meu daca am auzit de asta, si sunt la filologie) a cam tras la masea inainte sa inceapa sa scrie rahatul de fata. Poate ca sunt eu aerian, dar la dracu’ daca inteleg ceva! Inca incerc sa citesc numarul ala astronomic de pe la mijloc🙂
    Welcome back!

  9. Informație strict-secretă de la profa: Acel număr trebuie citit pe de-a-ntregul (nu pe cifre). Bine te-am regăsit!

Lasă un răspuns

