1408

Normal, cine altcineva putea servi povestea decât măreţul Stephen King?

Normal, cine altcineva putea servi povestea decât măreţul Stephen King?

Rare, dar savuroase sunt momentele în care realizezi că te-ai înşelat în anumite privinţe. Încrederea neţărmurită pe care o aveai în tine capătă deodată nişte mari semne de întrebare. Teribilă experienţă.

Obişnuiam să cred că de la Exorcistul încoace, nu s-a turnat niciun film horror, ci numai telenovele low-budget, metamorfozate involuntar în tendinţe înfricoşătoare pentru oameni cu un foarte slab simţ al umorului. În mare parte aveam şi am dreptate, numai că nu integral. Mai apare odată la câţiva ani o capodoperă ca asta care-mi trage o flegmă fix pe moţul teoriei mele. Mă consideram, asemenea personajului principal din film, un conquiztador al supranaturalului, un călcător în picioare a scenelor de suspans, a monstruzităţilor – opere ale machiajului. De fapt aici nu m-am înşelat. Chiar sunt. 1408 nu terifiază prin muzici lente urmate de apariţii şocante, sau prin zombie putreziţi umblând înfometaţi după carne proaspătă. Puţinele astfel de scene îţi permit o clipă de destindere în care mai poţi trage o salvatoare gură de aer. Nu apuci să o expiri că filmul se reîncolăceşte precum un boa constrictor sugrumându-ţi şi ultima celulă a oricărei speranţe de supravieţuire. Exact ăsta e punctul-cheie al spectacolului: teroarea. Faptul că orice-ai face, oriunde te-ai duce, nu ai cum să scapi. Este cu un pas înaintea ta, în orice direcţie, la orice moment de timp. Panica se instaurează şi încerci să faci o pauză, numai că simţi iar aerul sufocant. Vrei să continui, trebuie să continui. Filmul te ucide cu fiecare secundă. Mai mult, mai mult, până la sfârşit când…

Ei bine, vă las să descoperiţi singuri.

P.S.: Vă mărturisesc că pe la jumătatea articolului am făcut o tură până la toaletă; am ieşit de-acolo cât am putut de repede. Şi nu sunt uşor impresionabil.

P.P.S.: Tocmai am descoperit ceva. 1+4+0+8=13.😀

9 comentarii

Filed under Filme

9 responses to “1408

  1. Pingback: 1408 - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. De fel nu ma prea omor dupa horror, decat atunci cand vreau ceva senzatie „3d”😀 Adica filemele astea daca nu le urmaresc pe intuneric si cu volum, sau casti…ajung doar sa regret ora aia pierduta.Multe din fileme horor , cred eu se bazeaza pe asta.Daca le urmaresti ziua sau pe lumina si cu sunet redus , s-a dus tot farmecul lor.
    1408 l-am vazut mai demult si mi-a placut ca imbina ideea de a activa si mentalul privitorului in actiune, (ce sa faca, unde sa se duca), nerezumandu-se doar la tipete si cadre rapide. Plus efectele care mi s-au parut reusite.

    Ca o recomandare, un film care mi-a facut pielea de gaina, a fost „Paranormal activity”.Mult diferit de clasicul horror si ca idee dar si ca abordare si tehnica de realizare.

  3. Mi-a mai recomandat cineva Paranormal Activity. Cred că a venit timpul să-l văd. Cât de curând.😀

  4. Eu am fost cel care ti l-a recomandat :)). Cu ceva timp in urma. Sau poate a mai fost si altcineva. Multi zic despre P.A. ca este slab, altii ca mine si Ionut, ca e foarte bun. Un lucru e sigur: e total altceva. Il astept cu nerabdare si pe-al doilea. Cat despre 1408, l-am vazut chiar atunci cand a aparut, mi l-a adus prietena pe-un cd si l-am vizionat impreuna. Intradevar e foarte bun😉.

  5. :)) Sincer eram cam 80% sigur că tu mi l-ai recomandat, dar nu vroiam să te „acuz” pe nedrept. O să-l văd cât de curând. Să îmi fac timp.😀
    Legat de 1408, am înţeles că are două finaluri. Eu am dat peste cel nefericit.😀

  6. Se intrevede si-o evolutie la capitolul promovare…😀 Foarte bine! Te-am omenit, esti la loc de cinste la mine „acasa”😉 .

  7. Repede-ai observat…😀 Mulţumim, mulţumim!

  8. Mulţumiri, mulţumiri😀

Lasă un răspuns

