The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader

Cronicile din Narnia - Călătorie pe mare cu Zori-de-Zi

Cronicile din Narnia - Călătorie pe mare cu Zori-de-Zi

… sau cum încep să învăț.

Be the change you want to see in the world. În mod normal nu sunt adeptul acceptării vorbelor de duh, preferând faptele în schimbul simplelor cuvinte. Numiți-mă pragmatic, numiți-mă facil, superficial, realist… cum vreți voi. Tot om sunt. Și am dreptul să greșesc. Mai mult decât atât, am dreptul să îmi recunosc greșelile. Afirm acum, cu mâna pe inimă că Gandhi chiar a gândit bine când a spus ce a spus. Orice schimbare la nivel global a început la nivel individual, stând în puterea noastră, a fiecăruia, să influențăm viitorul atât de incert al uriașei noastre civilizații. Totul ține de felul în care ne educăm, în care știm când și cum să evoluăm, când să acceptăm sau nu schimbările, în principiu în momentele cheie ale vieții să ne sacrificăm o parte din spiritul propriu pentru spiritul integral uman. Dacă așteptăm să ne ridice cineva, nu facem altceva decât să așteptăm, așadar să stăm. Evoluția constă în efort aflat la limita supraumanului. Iar acest efort trebuie depus constant, de fiecare dintre noi. Într-un cadru personal-inferior, dar optim pentru a-mi confirma ipoteza, de când stau în Iași m-am autoeducat involuntar spre evoluție. Pe lângă experiența ecologică a unui oraș mare plin de parcuri, grădini, păduri și altele asemenea, am descoperit cinema-ul secolului 21. Astfel, am evoluat de la a pirata spre vizionare toate filmele, la a păstra câteva pentru experiența marelui ecran. Ca urmare, acele circuite din mintea mea responsabile cu satisfacția vizuală au devenit și mai pretențioase, un 720p gâdilându-le prea puțin, din ce în ce mai puțin.

Așa cum sugerează titlul, după o călătorie superbă de 35 de min printr-o ninsoare ca-n povești, am asistat la o explozie de imagine și sunet la standard 3D pe tărâmurile fermecate ale Narniei, la sfârșitul anului de grație 2010. De fapt filmul ăsta n-ar fi fost nicicând mai potrivit decât în perioada Sărbătorilor de iarnă. Spre deosebire de primele două la care mi-au dat lacrimile în repetate rânduri această a treia parte n-a mai avut același stil de a aborda spectatorul. S-a mizat mai mult pe aspectele mitologice ale tărâmului, pe dezvoltarea tăriei caracterelor personajelor și chiar pe umor, acesta din urmă disponibil în cantități mult mai mari decât la precedentele două părți. Prin această atitudine, s-au pierdut anumite avantaje, dar s-au câștigat altele, ideea de superficialitate conferită apropiind mai mult spectatorii de sufletul personajelor și de căldura Narniei.

Filmul l-am văzut în 3D, lucru care nu a ajutat prea mult; cred de fapt că văzut în 2D ar fi avut mai mult farmec. Efectele speciale sunt la înălțime, fiind ridicate acolo de o poveste fenomenală pe spatele căreia se poate crea practic orice. O adevărată reușită la nivel tehnic, 2D-ul fiind de preferat.

Ceea ce însă nu va putea fi pierdut din film oriunde și oricum ar fi turnat, este atmosfera specifică Narniei, conturată atât de bine în prima parte. Acel traseu marcat de necunoscut, de o mitologie veche de când lumea, de civilizații de mult apuse, vrăjitori, animale vorbitoare, obiecte magice este însăși chintesența filmului, povestea din spate trecând pe planul doi.

În concluzie, dacă aveți un cinema în apropiere, nu așteptați apariția filmului pe DVD / BluRay. Dați 20 de lei și bucurați-vă de un ecran demn de această realizare deosebită a cinematografiei. Vizionare plăcută!

P.S.: Peter și Susan nu’s😦 !

6 comentarii

Filed under Filme

6 responses to “The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader

  1. super, şi eu trec cât mai curând să-l văd. frumoasă recenzie

  2. Vorbim aceeasi limba cand vine vorba de Chronicles of Narnia, LOTR sau alta creatie fantastica a genului. E pe lista de must-do, acum sa vad cum jonglez printre sarcinile de saptamana asta😀 . Dar vine si momentul ala cand voi sta cu ochii sticlosi si mintea tintuita-n marele ecran s.a.m.d., si tot ceea ce-ai zis mai sus va fi valabil si pt. mine😀 .

  3. Vezi că se lansează oficial pe 10 Dec. Eu am fost la avanpremieră.😀 Filmul merită, iar dacă eşti un pasionat, ca mine, chiar vei ieşi de-acolo având o experienţă frumoasă în subconştient.
    P.S.: Aştept recenzia.😀

  4. va sugerez sa vizionati filmu ie bestial

Lasă un răspuns

