Inside I’m Dancing

Rory O'Shea was Here / Inside I'm Dancing

Rory O'Shea was Here / Inside I'm Dancing

Declaram cu mare convingere şi sete de afirmare acum ceva timp că voi renunţa la cinematografia americană în favoarea celei europene, din motive de furt intelectual, superficialitate şi promovare glossy. Nu prea m-am ţinut de cuvânt, dar am păstrat promisiunea scrijelită în adâncul conştiinţei, cu speranţa de a o respecta oricând voi avea ocazia.

Zilele trecute, la seminarul de engleză, după ce ne-am intrat în mână cu articolul ‘the’ şi cu Past Simple, am văzut un film superb, de origine britanică, Inside I’m Dancing / Rory O’Shea Was Here. Sincer, cât mă dau eu de filmofil, n-auzisem în viaţa mea de el, lucru care se datorează în totalitate americanizării la care sunt(em) supuşi constant. Dacă n-aş fi dat nas în nas cu James McAvoy (Narnia, Atonement, Last King of Scotland, Wanted) ar fi fost un teritoriu complet virgin pentru mine. Chiar şi aşa, explorarea unui film britanic e o experienţă terifiantă; la orice pas găseşti capcane mortale, insecte veninoase, plante carnivore, flori urât mirositoare, toate încurcate printre iţele peliculei într-un umor unic, caracteristic şi plăcut.

Nu ştiu dacă se datorează regiei, sau mai degrabă scenariului, însă comedia se împleteşte cu dramatismul la intervale de câteva secunde, încât nu ştii dacă o faţă posacă denotă snobism sau un râs coleric denotă imoralitate. Oscilezi între aceste două atitudini până la sfârşitul filmului când, dacă nu ochii, măcar sufletul îţi plânge cu râuri de lacrimi.

Povestea se concentrează asupra a două persoane cu dizabilităţi, pe interacţiunea şi pe evoluţia lor într-un secol al contrastelor, adaptarea la lumea în continuă mişcare fiind mai mult decât dificilă. Filmul impresionează mai puţin prin acţiune, ci prin sentimente, suferinţe interioare, trasee blocate, trasee eliberate, acceptarea şi integrarea în realitate, aşa crudă cum e, culoare şi, de ce nu, prin replici încărcate de umor britanic. Mai mult de-atât nu văd necesar să redau. Vi-l recomand din toată inima. O experienţă minunată!

P.S.: Dacă torrentele nu sunt altceva pentru voi decât un cuvânt cu doi ‘r’, găsiţi filmul şi pe Youtube. Iată partea 1 din 8. Pentru restul daţi click pe cadrul clipului.

13 comentarii

Din categoria Filme

13 răspunsuri la „Inside I’m Dancing

  1. Pingback: Inside I’m Dancing - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Deci acu’ am terminat de vazut filmul si…absolut superb ! mai mult n-am ce zice…

  3. Mă bucur foarte mult că ai avut înclinare să îl vezi şi mă bucur şi mai mult că ţi-a plăcut. Singurul punct slab al filmului e promovarea de care n-a avut parte. În rest, mie mi se pare mult mai bun decât multe drame americane supra-cotate.

  4. Ce seara stricata ?! Glumesti ?! si amu vb de comentariul de la Vlad Olteanu 😉

  5. Mi-a placut f. mult Atonement la vremea respectiva 😀 . Si uite chiar azi am fost la mult ravnitul Chronicles of Narnia, ultimu’. O absoluta incantare. Pacat ca ochelarii 3D l-au facut atat de-obositor.

  6. Update: Cat despre filmul asta, l-am trecut in lista, ma voi uita la el intr-una din zilele urmatoare 😀

  7. @1: Filmul a fost realizat în 3D doar din considerente comerciale. Vânzările la Prințul Caspian au fost foarte mici și aveau nevoie de bani. Au stricat mare parte din atmosferă, dar mi-a plăcut mult și așa. Am fost turbat după Atonement vreo 2 săptămâni. 😀
    @2: Așa să faci. O să-ți placă. 🙂

  8. Anca

    Cat de dai tu de filmofil, ai auzit de „Once”? 🙂 Productie irlandeza! Lent, f realist, dar si f misto!

  9. Anca

    Ah… m-am uitat acum pe IMDB.. sincer.. nu e musical! At all! Doar ca personajele principale (doua la numar) sunt pasionate de muzica.. chitara si pian

  10. IMDb spune „A modern-day musical about a busker and an immigrant and their eventful week in Dublin, as they write, rehearse and record songs that tell their love story. „. N-ar fi prima oară când minte. Mersi pentru recomandare, l-am adăugat pe listă. 😀

  11. Anca

    Intr-un fel nu mint ei, dar descrierea asta nu face deloc dreptate filmului… aia e o descriere asa cam rilu rilu crocodilu

  12. head.in.the.clouds

    Despre filmul ”Once” vreau sa adaug ceva (asta in cazul in care nu l-ai vazut deja si stii despre ce este vorba): este un musical pentru ca cei doi interpreteaza melodiile care apar si pe albumul The Cost (nu toate insa) a trupei The Frames – Glen Hansard fiind solistul trupei. Oricum, dupa ce am vazut filmul, am fost mult timp obsedata de muzica formatiei, acum insa mi-a mai trecut.:D
    Cat despre ”Inside I’m dancing”… este prima oara cand ”aud” despre el, dar abia astept sa-l vad, poate chiar in seara aceasta.

Lasă un răspuns

