De ce stă lumea acasă

 Bomba dezamorsându-se

Bomba dezamorsându-se

Atentatul cu bombă la Box Office-ul mondial planificat cu delicateţe absolută pentru perioada trecerii dintre ani a fost dejucat în taină de un extrateretru antipatic cu cap mare şi faţă albastră şi de o păpuşă Disney purtătoare a unei coame de proporţii uriaşe. Asta rulează acum în cinema.

  • Tron Legacy – odată dezbrăcat de ţoalele 3D se transformă într-o firavă urmă a ceea ce ar fi trebuit să fie producţia SF a anului. Primul film (pe care l-am şi văzut astăzi) a însemnat ceva în anul 1986 când a apărut; continuarea e doar o altă bifă în lungul şir al filmelor ce trebuiau făcute, neremarcându-se cu absolut nimic special. În plus, deja la al patrulea film văzut la cinema în 3D, încep să am pretenţii mai mari. Nu ştiu cum arată pe un ecran monstru IMAX, dar pe flinticul din Cinema City Iaşi sunt convins că va fi doar o tentativă eşuată. Ca să se înţeleagă, n-am fost încă la cinema, dar urmează. Am apelat la un TS destul de onorabil în privinţa calităţii. Din nou, un film cât se poate de comercial, poveste foarte slabă, plină de formă… Cum o deschizi curge forma din ea. Există şanse foarte mici să îmi schimb părerea în zilele ce urmează.
  • Megamind şi Tangled. Nu ştiu dacă sunt singurul, însă m-am săturat de animaţiile astea puerile, cu tentă matură, cu mare simţământ ascuns şi morală profundă. În afară de Toy Story care m-a relaxat şi de Antz care m-a făcut să ador vocea lui Sly, restul îmi provoacă o scârbă de nedescris. Corect, trebuie să atragă banii de pacheţel ai copiilor însoţiţi de doamnă, dar de ce să ocupi juma’ de cinematograf cu versiuni atât subtitrate cât şi dublate ale ambelor filme în acelaşi timp?!
  • Little Fockers – Ăsta chiar pare promiţător, după experienţa primelor două părţi, însă nu sunt sigur dacă o să mă duc să îl văd. Revin cu detalii în caz afirmativ.
  • The Town – Un remake în taină al clasicului Heat, de data aceasta în regia lui Ben Affleck. Pare vizionabil, dar 10 lei sunt prea mulţi pentru a testa asta.
  • The Tourist – păcat de Johnny Depp. M-a plictisit până şi trailerul. În plus, noua Super Angelina (vezi Mr&Mrs Smith, Wanted, Salt şi acum The Tourist) începe să îmi displacă. Vreau Girl Interrupted, Original Sin, chiar şi Gia, deşi mi-l amintesc destul de vag. Nu clişeele astea Hollywood-iene.

În schimb, din câte se pare, publicul român nu poate să ducă la capăt o capodoperă ca Black Swan-ul lui Arronofsky. Alt motiv pentru care să nu aducă pe ecrane un asemenea film nu văd. Nu neg faptul că hoardele de umflaţi ciofăind la floricele, nachos şi sorbind la cole uriaşe trebuie culturalizate cu ceea ce pot înţelege. Nu neg că din când în când mă odihnesc în compania unui film de duzină. Nu afirm că sunt vreo voce avizată în tainele cinematografiei sau că pătrund întotdeauna în esenţa filmelor la fel de mult cum poate reuşesc alţii. În niciun caz. Cu toate astea vreau să am şi eu o dată la două-trei săptămâni un film atât de apetisant încât să mă cuprindă dinainte să îl văd. Să mă forţeze să dau 10/20 de lei.

Să nu îi mai aud pe ăştia cu anti-pirateria că se plâng.

 

2 comentarii

Filed under Filme

2 responses to “De ce stă lumea acasă

  1. Banalul este ca intotdeauna in deplina inflatie, mai ales aici la noi. Insa tocmai aceasta fenomen convine, aduce bani, turmele raman „nechinuite mental” ca de obicei, caci este evident ca exercitiul cerebral necajeste mult prea mult unele exemplare. Nu spun nici eu asta din exces de zel. Perfect de acord cu tine. Mai avem uneori nevoie si de ceva mai calitativ pe langa obisnuita behaiala… pardon… (obisnuitul) amuzament.

  2. Problema e că nici măcar comicăriile astea de filme nu mai au succesul de odinioară. Poate pentru că unii oameni au ajuns să se simtă jigniţi de cantitatea redusă de inteligenţă ce li se atribuie, colncluzionând că pot şi vor mai mult de la marele ecran. Nu ştiu când şi cum vor schimba macazul, însă cu cât întârzie mai mult, cu atât îşi aduc şi mai crescut aportul către îndobitocirea maselor.

Lasă un răspuns

